Anxiety Worsens for Children, Teachers Overwhelmed
Studies show that children in New Zealand are experiencing a significant increase in anxiety, depression, isolation, and stress due to the COVID-19 pandemic, while teachers are feeling burnout and stress from the additional work and constant changes.
According to a study by the New Zealand Institute of Educational Research, 40% of children who participated in the study said they felt anxious about the pandemic, 30% said they felt depressed, 25% said they felt isolated, and 20% said they felt stressed.
Dr. Kathy Willy, the institute's executive director, said these findings show that children need more support and care to cope with the psychological and social impacts of the pandemic. She added that schools and communities should provide safe, welcoming, and supportive environments for children to express their feelings and connect with others.
The study also found that teachers are facing high levels of stress due to the pandemic, with 60% of teachers who participated in the study saying they felt burned out, 50% saying they felt stressed, and 40% saying they felt anxious.
Willy said teachers are struggling with the additional work, adapting to changes, and dealing with parents and students who are struggling. She added that the government and professional associations should provide more resources, training, and support for teachers to meet the educational and health challenges.
The study suggests some tips to help improve the mental health and well-being of children and teachers, such as maintaining a daily routine, connecting with others, practicing meditation, deep breathing, and exercise. The study also encourages seeking help when needed and taking advantage of the services and organizations that are available.
Here are some specific tips that parents and teachers can follow to help support the mental health of children and teachers:
For parents:
Talk to your children about their feelings and be a good listener.
Help your children develop healthy coping skills.
Provide your children with a safe and loving environment.
For teachers:
Seek support from colleagues and experts.
Take care of yourself physically and emotionally.
Seek help when needed.
القلق عند الأطفال أسوأ من الأول، والمعلمين تعبانين
تشير الدراسات إلى أن الأطفال في نيوزيلندا بيعانيوا من زيادة كبيرة في القلق والاكتئاب والعزلة والتوتر بسبب جائحة كورونا، في حين أن المعلمين بيشعروا بالإرهاق والإجهاد من العمل الإضافي والتغييرات المستمرة.
وفقًا لدراسة أجراها معهد نيوزيلندا للبحوث التربوية، فإن 40% من الأطفال الذين شاركوا في الدراسة قالوا إنهم بيشعروا بالقلق بشأن الوباء، و30% قالوا إنهم بيشعروا بالاكتئاب، و25% قالوا إنهم بيشعروا بالعزلة، و20% قالوا إنهم بيشعروا بالتوتر.
وقالت الدكتورة كاثي ويلي، المديرة التنفيذية للمعهد، إن هذه النتائج تظهر أن الأطفال يحتاجوا إلى المزيد من الدعم والرعاية للتعامل مع التأثيرات النفسية والاجتماعية للجائحة. وأضافت أنه يجب على المدارس والمجتمعات توفير بيئات آمنة ومرحبة ومشجعة للأطفال للتعبير عن مشاعرهم والتواصل مع الآخرين.
وأشارت الدراسة أيضًا إلى أن المعلمين بيواجهوا ضغوطًا عالية بسبب الجائحة، حيث قال 60% من المعلمين الذين شاركوا في الدراسة إنهم بيشعروا بالإرهاق، و50% قالوا إنهم بيشعروا بالإجهاد، و40% قالوا إنهم بيشعروا بالقلق.
وقالت ويلي إن المعلمين بيعانيوا من العمل الإضافي والتكيف مع التغييرات والتعامل مع الآباء والأمهات والطلاب الذين بيواجهوا صعوبات. وأضافت أنه يجب على الحكومة والجمعيات المهنية توفير المزيد من الموارد والتدريب والدعم للمعلمين لمواجهة التحديات التعليمية والصحية.
وتقترح الدراسة بعض النصائح للمساعدة في تحسين الصحة العقلية والرفاهية للأطفال والمعلمين، مثل الحفاظ على روتين يومي والتواصل مع الآخرين وممارسة التأمل والتنفس والرياضة. وتشجع الدراسة أيضًا على طلب المساعدة عند الحاجة والاستفادة من الخدمات والمنظمات المتاحة.
وفيما يلي بعض النصائح المحددة التي يمكن للآباء والمعلمين اتباعها للمساعدة في دعم الصحة العقلية للأطفال والمعلمين:
للآباء:
تحدث مع أطفالك عن مشاعرهم وكن مستمعًا جيدًا.
ساعد أطفالك على تطوير مهارات التأقلم الصحية.
وفر لأطفالك بيئة آمنة ومحبة.
للمعلمين:
ابحث عن الدعم من الزملاء والخبراء.
اعتني بنفسك جسديًا وعاطفيًا.
اطلب المساعدة عند الحاجة.
إرسال تعليق
تهدف القناة إلى تطوير الذات وتقدم محتوى تربوي يستفيد منه المعلم وولي الأمر في مجالات التعليم العام والتربية الخاصة والتطوير المدرسي.
كما توفر القناة معلومات مفيدة للجميع لتفهم أنفسهم وتطوير مهاراتهم الشخصية والمهنية.